Seminārs par pētījumu rezultātu komercializāciju «Research Commercialisation – tips and tools»

2018. gada 11. janvārī RTU Inovāciju un tehnoloģiju pārneses centra un visu RTU īstenoto komercializācijas projektu pārstāvji piedalījās Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) organizētā seminārā par pētījumu rezultātu komercializāciju «Research Commercialisation – tips and tools». Seminārā ar praktisko pieredzi dalījās pētniecības institūta RI.SE Acreo, Zviedrija, biznesa attīstības un inovāciju speciālisti, kuri iepazīstināja ar Innovation Due Diligence metodi inovatīvu tehnoloģiju novērtēšanai un Lean Start-up metodi tehnoloģisko jaunuzņēmumu attīstībai.

Innovation Due Diligence ir padziļināta priekšizpēte, lai agrīnā attīstības stadijā novērtētu tehnoloģiju inovācijas tirgus potenciālu. Innovation Due diligence procesa mērķis ir apzināt un izvērtēt potenciālos riskus, samazināt izstrādes laiku un palielināt veiksmīga iznākuma iespējas. Šī metode ietver izgudrojuma apraksta sagatavošanu, vajadzību apzināšanu, ieguvumu analīzi, inovācijas validāciju, tehnoloģijas gatavības līmeņa izvērtēšanu, intelektuālā īpašuma analīzi, konkurentu un alternatīvu risinājumu analīzi. Šī septiņu soļu metode, kas ir veicama ar salīdzinoši nelielu laika patēriņu, tiek izmantota arī projektu ideju izvērtēšanai pirms projekta pieteikuma izstrādes.

Seminārā sniegtā informācija ir noderīga tehniski ekonomiskās priekšizpētes un komercializācijas stratēģiju sagatavošanai pie kā strādā RTU komercializācijas projektu komandas kopā ar RTU Inovāciju un tehnoloģiju pārneses centru.

| Lita Lazdiņa, RTU Inovāciju un tehnoloģiju pārneses centrs